Retourprocedure
Om onze retourprocedure voor u en voor ons efficiënter te organiseren, starten wij vanaf nu met de duurzame digitalisatie van onze retourflux. Dat klinkt wat ingewikkeld, maar is het niet.
Het grootste deel onder u werkt reeds lange tijd succesvol met onze Hygiena webshop, en dit voor zowel uw bestellingen, als digitale catalogus of om de historiek van uw aankopen te checken. Nu gaan wij de administratieve kant van onze retourflux ook via onze webshop laten plaatsvinden.
Uw voordelen van zodra uw retouraanvragen via onze webshop worden ingegeven:
- Wij behandelen retouraanvragen via de webshop prioritair waardoor een afhandeling binnen de 7 werkdagen mag verwacht worden
- Alle communicatie over, van en voor uw retouraanvraag wordt volledig geautomatiseerd, ook naar onze transportpartners:
- Confirmatie van uw retouraanvraag
- Confirmatie wanneer uw retouraanvraag wordt opgehaald door onze transportpartner
- U krijgt een volledige historiek van uw retouraanvragen op onze webshop
- En wij verkrijgen een meer gestructureerde aansturing van de chauffeurs van onze transporteurs voor de ophaling van de retours
Net als bij de opstart van de webshop enkele jaren geleden zal dit een overgangsperiode vragen. We beseffen dat u hier de tijd nodig heeft deze aangepaste procedure onder de knie te krijgen. Ons gemotiveerd sales team zal u hierbij ter plaatse ondersteunen, of u contacteert onze klantendienst.
We hebben getracht het ingeven en de opvolging van uw retouraanvragen net zo eenvoudig te maken als het gebruik van onze webshop:
- In de webshop vindt u nu ook het overzicht van uw orderbevestigingen (die werden vroeger enkel per mail verstuurd)
- Een orderbevestiging van Hygiena bevat het detail van alle goederen die besteld zijn door u
- Een retouraanvraag kan op een eenvoudige manier worden ingegeven op basis van een “orderbevestiging”
- U vindt op de webshop een handige uitleg over hoe u een retouraanvraag kunt indienen
- Voor retouraanvragen die NIET via de webshop worden ingegeven, is het omwille van administratieve redenen onmogelijk om een verwerkingstijd te garanderen
Een gedetailleerde handleiding over de aanpassing van onze retouraanvragen vindt u hier.
Zoals hierboven al vermeld, u kan rekenen op de ondersteuning van onze vertegenwoordigers en onze klantendienst. Aarzelt u niet hen te contacteren hierover. Wij danken u alvast voor uw begrip en hiermee maken we onze samenwerking in de toekomst ook een pak duurzamer!